Skip to content

Mine favoritter – Thom Hogan

2. marts 2009

Velkommen til første del, i en serie som kommer til at handle om mine favorit fotosider på nettet. Nettet flyder med mere eller mindre fremragende sider, bl.a omhandlende foto, som jeg primært vil fortælle lidt om. Jeg vil starte med at fortælle om Thom Hogan’s side.

Thom Hogan er en amerikansk fotograf, som gør sig meget i rejsefotografi, samt er instruktør på forskellige seminarer. Han har desuden tidligere været redaktør på Backpacker magazine. Han har skrevet en lang række bøger, bl.a bestselleren The Nikon Field Guide, som ikke er til at opdrive længere ( jeg har heldigvis reddet mig et eksemplar), men han er også berømt for sine ebooks, som er komplette how to guides på 1000 sider, leveret i pdf format på CD.

Thom er Nikon mand, dvs han har en meget stor indsigt i Nikon, uden dog hverken at være sponsoreret eller på nogen måde har relationer til Nikon. Han giver hvert år, sine forudsigelser for, hva der bl.a kommer til at ske på fotofronten, mht Nikon. Ret ofte får han ret.

Han leverer nogle meget grundige anmeldelser primært af Nkon kameraer samt objektiver, og disse reviews er ret værdifulde i en eventuel købs planlægningsfase.

Et bevis for, at han ikke er “ejet” af Nikon er, at han ikke helhjertet kan anbefale Nikons flagskib D3x i sin anmeldelse, uagtet at den nok leverer de bedste billeder fra et “fullframe” kamera idag !

Kig rundt på Thom’s side, der er mange guldkorn at finde . Du kan se siden her

No comments yet

Skriv et svar

