Skip to content

Art of the image

27. maj 2009

eg er blevet henvist til en blog jeg ikke har læst om før. Den hedder Art of the Image, og der er mange små gode ting at læse om. Manden bag er Matt Ballard, og jeg fandt hans indlæg om forskellem mellem Nikon ViewNx og Adobe Lightroom interessant. Han viser et par billedeksempler hvor han har behandlet en RAW fil med hhv Lightroom til over 2000 kr og Nikon’s gratis ViewNX. Resultatet er interessant. Han konkluderer, at hvis man har travlt, og ikke vil bruge oceaner af tid foran computeren , så konverterer ViewNX billederne bedre til JPG, end Lightroom. Jeg har selv ViewNX og prøvet Lightroom i en 30 dages prøveperiode. Jeg ville selv vælge Lightroom, da jeg synes det er meget nemmere at arbejde i. Jeg kan godt lide Lightroom’s “non-destructive” arbejdsgang, hvor man ikke ændrer i original RAW billedet, men kun tilføjer ændringer, som gemmes ved siden af filen. Men det er sikkert smag og behag.

No comments yet

Skriv et svar

