Skip to content

Rejsefotografi – Pixelated Image – David duChemin

10. juli 2009

Rejsefotografi har altid interesseret mig. Det var netop en rejse, der fik mig på fotosporet. På en skolerejse til Mallorca tilbage i 1987, lånte jeg min fars gamle Minolta SRT-101 spejlrefleks kamera. Jeg vidste meget lidt om foto generelt, og spejlrepleks især, men kom da tilbage med brugbare billeder. Siden købte jeg mit eget SLR kamera, et Nikon F-301

Foto: Thecamerasite.net

Foto: Nikon Imaging

Nå det var ikke gamle nostalgiske kameraer jeg ville skrive om, men rejsefotografi. Jeg fandt forleden et link til David duChemin’s Pixelatedimage. David er freelance fotograf, med speciale i humanitære fotoopgaver. Hans blog er utrolig informativ og virkelig et besøg værd.

I maj 2009 udgav han en bog, Within the Frame, The journey of Photographic vision. Du kan læse/downloade et udsnit (39 sider) af bogen her

Han har også mange gode tips om fotografering generelt, og workflow. Specielt på rejser, er det vigtigt man har styr på sit workflow, hvilke billeder er taget hvor og hvornår. Til dette er f.eks Adobe Lightroom 2 jo genialt. David har skrevet en artikel for Photshop User Magazine, og denne artikel kan du downloade her Du kan se to interviews med ham hos Photoshop User TV her og hos Layers TV her Det er episode 95.

Som sagt, vil jeg stærkt anbefale du besøger hans blog, der er læsning til mange timer her.

Så har jeg blot tilbage at, ønske jer alle en rigtig god (foto) weekend

No comments yet

Skriv et svar

