Skip to content

A day with Jay Maisel …

28. maj 2010


På Kelbytraining.com, er der lige kommet en ny video. Scott Kelby besøger Jay Maisel i New York, og de går en tur på gaden. Det lyder umiddelbart kedeligt, men kameraet er jo med, og så går snakken.

Jay fortæller om street photography. Det er en rigtig spændende tur de er på, både på gaden, i subway’en og på Times Square

Scott og Jay på Times Square (still billede fra videoen)

De kommer med gode råd om hvordan man griber det hele an. F.eks, lad den store 70-200 f/2,8 telezoom blive hjemme. Tag den lille superzoom med istedet. Det skal ikke fylde for meget, og skal ikke skræmme “ofrene”.

Vær åben omkring det du gør, man skal ikke ligge på lur, eller lignende. Vær imødekommen og vær klar med et smil, og er der endelig een der siger; hey, du har ikke fået lov til, at tage mit billede ! Så svarer men da bare, Hey du er nu fotomodel ….. jeg ved ikke om jeg turde sige det, men det må jo komme an på en prøve en dag🙂

Jeg har selv fået blod på tanden, og jeg må se snarest at komme ud på gaden, og bare skyde løs. Hvis jeg tør, altså….

Har du adgang til Kelbytraining.com, så vil jeg helt klart anbefale dig, at tage med på tur i New York.

Tak fordi du kiggede med🙂

No comments yet

Skriv et svar

